onsdag den 16. maj 2007

Om at huske eller glemme

Jeg har siden jeg var 16 år gammel skullet tage medicin minimum en gang om dagen - og op til 16 piller har jeg været oppe på dagligt.

Det har jeg levet med i over halvdelen af mit liv nu. Det har været yderst sjældent at jeg har glemt en pille - selvfølgelig havde jeg i starten en af de der bokse der var delt op i 3 rum per dag. Eller for en uge af gangen - man må jo bruge de hjælpemidler der er.

Nå men jeg har også i mange år taget p-piller og har da glemt en enkelt en gang i mellem - men altså det er så også det.

I dag til min kontrol for stofskiftet blev vi enige om at sætte min dosis op, så jeg 3 gange om ugen skal tage 150 ug mod 100 ug de andre dage. Jamen så gør jeg det.

Og så er det jeg slet ikke forstår når jeg rundt omkring på babysites på nettet læser om mødre der glemmer at børste deres børns tænder - sådan ca. hver dag.

Det er altså ikke noget man glemmer - det er noget man aktivt gør noget for at huske....

Tænk hvis den kvinde fik en sygdom der gjorde at hun skulle tage medicin hver eneste dag for at fungere - ville hun så være lige så sløset???

Ingen kommentarer: