onsdag den 5. september 2007

Morgensur morgentrafik

Jeg ved godt at man skal finde tålmodigheden frem når man om morgenen bevæger sig rundt i bil. Men nogen gange så er der bare nogen ting der er uforståelige.

Det var sådan en uforståelighed der gjorde at jeg skrev følgende mail til Furesø kommunes tekniske forvaltning (eller hvad det nu hedder):

Til rette vedkommende.

Jeg ved godt at jeg ikke har boet her længe - men jeg kan da ikke være den eneste der synes at den måde morgentrafikken "flyder" af Frederiksborgvej er helt hen i vejret.

Imorges tog det 6 minutter at køre fra Paltholmterrasserne til krydset ved Paltholmvej - hvorfor??? Jo fordi der kun kommer en til to ligeud kørende bil over hver gang der er grønt. Til gengæld kom der op til 9 højre og venstresvingende biler fra Paltholmvej op af Frederiksborgvej.

Det kan da ikke passe at man tilgodeser de svingende bilister i indstillingen af lyset i lyskrydset, fremfor de ligeudkørende. Jeg har endda være været nødt til at køre ud i krydset trods det at krydset ikke var ryddet fra det forrige skifte - for ellers var jeg slet ikke kommet over - og at tro at de svingende fra Paltholmvej ville undlade at fylde krydset næste gang er jo utopi-

Jeg ved at man i Kbh har kunnet finde ud af at ændre lyskrydsene i myldretiden så det passer bedre til trafikken så den flyder- det må også kunne lade sig gøre her....
Med venlig hilsen


Jeg glædede mig meget til at høre hvad svaret var - og hvornår jeg mon fik et svar.

Men i denne sag så arbejdede de faktisk hurtigt, så her til morgen tikkede følgende svar ind:

Frederiksborgvej, herunder signalanlægget du omtaler tilhørte Frederiksborg Amt indtil 1/7 2007, hvor Furesø kommune overtog vejen.
Vi har for nylig anmodet en konsulent om at se på signalet. Hvorvidt det kan ende med mere grøntid for de ligeudkørende kan jeg ikke sige i dag, da der er mange hensyn at afveje, men vi vil bede konsulenten se herpå.
Venlig hilsen

Ingen kommentarer: