mandag den 3. september 2007

Som folk er flest????

Vi er nok ikke som folk er flest herhjemme i familien.
Jeg skal prøve at give lidt eksempler.

Dicte spurgte ofte om hun er dum, vi sagde nej og spurgte så: Hvem siger du er dum?? Det gør Kasper.

Vi sagde så til hende at hvis nogen sagde til hende at hun var dum så skulle hun bare sige at de var intolerante.....

Hvordan ville du lige se ud i hovedet hvis der stod en 3 årig pige som sagde til et andet barn at det var intolerant???

Nå men vi synger jo gerne herhjemme, og i lang tid var det faktisk engelske børnesange der blev sunget en del af. Vi så rigtig meget Tweenies på BBC, derfor investerede vi også i nogle Tweenies DVD'er bla en kun med børnesange.

Forleden tog jeg så en af sangene op igen, da jeg var træt af de normale godnat sange jeg sang.

Så nu render Dicte rundt:

won two free four fize,
once I caught a fisk a live
six, seven eight nine ten,
bla bla bla (kan være både dansk eller "engelsk" mest noget hun bare finder på)
Vy did you let it go
Because it bit my finger so (ryster hænderne meget vildt)
Which finger did it bit
This little finger on my right (mens hun viser venstre frem)

Hun er bare vild med den, og synger rigtig gerne med nu...... jeg ville gerne være tilstede i børnehaven når der bliver spurgt: Hvilken sang skal vi nu synge?
Og Dicte så siger: Den der .... one two free.....

Eller da Jan hentede Dicte i fredags nede i børnehaven, og Stuepæd'en spørger om det kan være rigtig at Dicte talte om Eiffeltårnet..... Ja ja sagde Jan, vi har lige bygget det i lego derhjemme....

Vi synes jo selv vi er meget almindelige - men jeg er ikke sikker på at vi falder inden for normalen herude i bebyggelsen.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Vi syntes også vi er ret almindelige, men det er vi vist ikke alligevel ;-)